maandag 16 april 2018

Infoavond met expert Mark Meerten de GDPR regels in begrijpbare taal uitlegt.

Op 25 mei 2018 treedt de ‘General Data Protection Regulation’ (GDPR) in werking. Dat wil zeggen dat vanaf die dag élke onderneming, groot en klein, de nieuwe Europese privacyregels moet respecteren. Een verplichting die best serieus genomen wordt, want wie niet klaar is dreigt gesanctioneerd te worden door de Privacy commissie. In samenwerking met UNIZO Heusden-Zolder organiseert Middenstandsraad Heusden-Zolder een infoavond waarin expert Mark Meerten de GDPR regels in begrijpbare taal uitlegt.

Praktisch: • Gratis deelname, inschrijven via deze link: http://www.mvhz.be/gdpr
• Donderdag 19 april 2018 van 19:00 tot 22:00 uur
• Zaal “De Schaft” Dienstencentrum ’t Weyerke, Domherenstraat 3 – 3550 Heusden-Zolder
De nieuwe Europese privacyregels gaan een niet te onderschatten impact hebben op uw bedrijf. Want elke onderneming, groot en klein, gebruikt en bewaart vandaag de dag persoonsgegevens. Van je medewerkers, klanten, prospecten,... Elke onderneming die gegevens bijhoudt van klanten, personeel, leveranciers, prospecten, ... zal de nodige privacy-maatregelen moeten nemen om die gegevens te beschermen tegen mogelijk misbruik.


Belangrijk om te weten is dat bedrijven die aan de GDPR verzuimen, zichzelf schade zullen berokkenen, van imagoschade tot een mogelijke boete. Wanneer je verzamelde data niet correct beheert; een serieus datalek niet meldt of geen risico-assessment houdt, kan de boete oplopen tot 2 procent van de jaarlijkse omzet. Die omzet hou je natuurlijk liever zelf.

Kom dus zeker naar deze belangrijke infosessie! Mark Meerten, van Smile@IT legt tijdens deze avondsessie eenvoudig uit hoe je als onderneming best aan de slag gaat. Dat doet hij aan de hand van een aantal praktische cases met de typische ondernemer als uitgangspunt.

Mark Meerten is al 17 jaar werkzaam in de IT. Hij werkte o.a. bij Siemens Atea en UZ Gasthuisberg Leuven als System Engineer. Sinds een 8-tal jaar geeft hij diverse Microsoft trainingen op maat voor de KMO en helpt hij bedrijven om het hoogste rendement uit hun IT te halen als Business Consultant. In 2017 volgde hij met succes een opleiding tot Data Protection Officer bij DPInstitute en kreeg hij training van o.a. Dirk De Bot. Vanuit zijn ervaring binnen de KMO helpt hij op een pragmatische manier bedrijven met het opstellen van hun GDPR-plan.